VisaMasterCardKlarnaPayPal

Köpvillkor

Beställning

Beställning görs på vår hemsida www.bellore.se. Om du har frågor kring hur du beställer är du välkommen att mejla info@bellore.se. Genomförd beställning innebär att du godkänner våra köpvillkor. Avtal om köp träffas först när vi bekräftat beställningen genom att skicka en orderbekräftelse till den mejladress du angivit. Vi förbehåller oss rätten att korrigera ordrar om leverans av någon anledning inte kan ske, och om du har gjort flera beställningar förbehåller vi oss rätten att slå ihop dina ordrar och leverera dem i ett paket.

Priser och produktbilder

Samtliga priser anges i svenska kronor inklusive moms. Eventuell fraktkostnad tillkommer, beroende på vilket fraktalternativ du väljer vid beställning.

Produktbilderna på hemsidan garanterar inte att varans exakta utseende och beskaffenhet återges. Vi reserverar oss för eventuella fel i produktinformationen och förbehåller oss rätten att ändra produktinformation och priser utan föregående avisering.

Bellore.se reserverar sig för eventuella fel i pris- och produktinformation eller i övrigt på hemsidan. Vid eventuella felaktigheter förbehålls Bellore.se rätten att korrigera detta i efterhand. Vi reserverar oss för prisjusteringar, slutförsäljning, lagerdifferenser, tekniska problem, ändringar av tekniska specifikationer och eventuella typografiska fel på vår sida eller i våra annonser. Vi förbehåller oss rätten att annullera felaktiga ordrar.

Personuppgifter

I samband med din beställning och/eller kontoregistrering godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja och tillhandahålla den service som du kan förvänta dig av oss. Vi samarbetar med klarna vilket gör att dina personnummer lagras och visas endast hos klarna. Vi lagrar endast beställnings mottagare, adress samt kontaktuppgifter. 

Informationen du lämnar om dig själv används av bellore.se och våra samarbetspartners för betalning och leverans. Vi garanterar att inga uppgifter om dig kommer att säljas eller föras vidare till tredje part. 

Frakt och leverans

Bellore.se hanterar normalt din order inom ett dygn (helgfria vardagar) från beställning fram tills dess att varan lämnar vårt lager, förutsatt att vi har varan i lager. När varan har lämnat vårt lager övergår leveransansvaret till fraktbolagen som levererar din order inom utsatt tid för valt fraktsätt. Bellore.se kan inte lämna någon förseningsgaranti för varor som inte finns i lager vid beställningstidpunkt eller för varor som lämnat vårt lager. Det betyder att den totala leveranstiden innan varan når dig kan bli längre än vad som anges som normalt för valt fraktsätt.  

Kunden har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Kontakta vår kundservice om du önskar häva ditt köp. Vi samarbetar med både DHL Freight inom Skandinavien och Postnord worldwide.

Betalning

I kassan kan du välja mellan betalsätten Paypal, faktura, delbetalning, kortbetalning eller direktbetalning (Klarna).

Bellore.se gör inga kreditkontroll eller UC då vår checkout tas hand om via Klarna.

Ångerrätt och retur

Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt LODA - Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Ångerfristen börjar löpa från den dag du mottagit varan. Varan behöver returneras i ett oförändrat skick för att du som kund ska få en fullständig kreditering. I vissa fall kan vi ej godta ångerrätt på om förpackningen är bruten. 

 

Återbetalning

Har du en obetald faktura för din order så är det viktigt att du själv flyttar fram förfallodatum, det gör du på klarna.se. När vi har mottagit och kontrollerat den returnerade varan återbetalar vi snarast hela köpesumman inklusive eventuell fraktkostnad (ej returfrakten), dock senast inom 14 dagar. Om du har betalat med faktura eller direktbetalning överför vi pengarna till ditt bankkonto. Om du har betalat med kort krediterar vi retursumman på ditt kort.

Ej uthämtade paket

Vi förbehåller oss rätten att debitera kostnaderna för den hantering som uppstår vid ej uthämtade paket (returfrakt, expeditionskostnad etc). Därför tar vi ut en avgift om 99 kr beroende på vikt om ett paket ej hämtas ut. Försändelsen ligger hos postombudet i 14 dagar innan den returneras till oss. Observera därför att om du ångrar ett köp och vill returnera varan, behöver du först hämta ut paketet och därefter returnera enligt beskrivning ovan.

Reklamation

Om du har fått en defekt eller felexpedierad vara ber vi dig att omgående kontakta vår kundservice. Beskriv felet så utförligt som möjligt. Om vi inte kan lösa problemet får du naturligtvis reklamera produkten för att få en ny. Reklamationer skall göras i enlighet med de instruktioner du får av oss. Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.  




































'


Kontakt: 

Info@bellore.se

Nishmman AB

556840-7976

Vitemöllegatan 18D

214 42, Malmö