VisaMasterCardKlarnaPayPal

Köpvillkor

Köp- och leveransvillkor

KÖPINFORMATION

Om du är under 18 år måste du ha målsmans tillstånd för att handla hos oss.

När du handlar via Internet gäller konsumentköp- och distansavtalslagen. Denna lag skyddar dig som konsument när du genomför köp på distans. Läs mer hos Konsumentverket.

Alla bedrägeriförsök polisanmäls och vi förbehåller oss rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks.

Samtliga priser i butiken är inklusive 25% moms och är angivna i svenska kronor (SEK) som standard. Butikspriserna gäller om ingen annan överenskommelse är gjord. Vi förbehåller oss rätten att ändra priserna utan förvarning, beroende på valutakurser, portokostnader, omkostnader etc.

På vissa produkter finns det information om vad dessa passar till, detta är endast en rekommendation utifrån t.ex. bruksanvisningar, storlekstabeller m.m. Bellore.se tar inget ansvar för att dessa produkter passar just din maskin/dig eller liknande.

ORDERBEKRÄFTELSE

Efter att du har genomfört ditt köp skickar vi en orderbekräftelse till din mejl. Vill du ändra din beställning på något sätt ska du kontakta oss genom att svara på orderbekräftelsemejlet snarast.

När din beställning är packad och inlämnad för leverans får du ytterligare ett mejl där det står att leveransen är på väg till dig.

BETALNING

Vi använder oss av Klarna som erbjuder flera betalsätt genom Klarna Checkout, läs mer nedan.

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. 

Observera att samtliga frågor kring t.ex. fakturor, kortköp och liknande som har betalats genom Klarna Checkout ska tas med Klarna.

Svenskregistrerade företag betalar också genom Klarna Checkout genom att välja Företag istället för Privatperson, betalningsvillkoren är faktura eller kortbetalning.

Privatpersoner i Norge och Finland betalar också sitt köp genom Klarna med samma betalalternativ som finns tillgängliga för privatpersoner i Sverige.

Privatpersoner i Danmark betalar med faktura eller delbetalning genom Klarna.

Företagskunder i Norge, Danmark eller Finland kan kontakta oss så kan vi även leverera till er.

All försäljning till Norge/Finlan/Danmark  sker exkl. svensk moms.

FRAKT & LEVERANS

Vi tillämpar enhetsfrakt på Bellore.se, du som kund betalar viktbaserad frakt från 39kr och uppåt inkl. moms. (Från 149 kr inkl. moms (SEK) för Danmark, Norge och Finland) är även viktbaserad.

Normalt skickar vi samtliga paket inom Sverige med DHL. Leveranstiden är normalt 2-5 arbetsdagar inom Sverige och 3-7 arbetsdagar till Danmark, Norge och Finland efter att vi har lämnat in paketet för leverans. Samtliga försändelser till Danmark, Norge och Finland skickas med Postnord/DB Schenker/DHL. Leveranstiden är beroende av vikt och vart mottagaren bor samt att under högsäsong kan leveranstiden förlängas med DHL.

Privatpersoner i Norge kan bli debiterade tull och moms-avgifter utöver orderkostnaden i samband med import till Norge. Denna eventuella avgift ska du som mottagare av paketet betala.

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till berörd transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket!

Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.

Det kan ta upp till 24 timmar innan ni kan börja spåra leveransen.

REKLAMATION

Vi kontrollerar alltid produkterna så mycket som det är möjligt före leverans. Skulle det vara något fel på din produkt, kontakta oss på Info@Bellore.se inom 14 dagar efter att du har mottagit din beställning så löser vi det.

ÅNGERRÄTT & RETUR

Om du inte är nöjd med din order av någon anledning har du full ångerrätt, returrätt eller bytesrätt inom 14 dagar efter att du har mottagit din order. Produkten får ej vara använd. Produkter som ligger i förpackning ska givetvis vara obrutna. Produkten ska vara i samma skick som när den lämnade oss annars gäller inte ångerrätten.

Vid nyttjande av ångerrätten står du som kund för returportot, samt ansvaret för att returen kommer tillbaka till oss. Vid saknad av skickad retur får du som kund stå för förlorad produkt (du betalar produktens värde).

Om du har betalt din order innan retur återbetalas pengarna, inklusive eventuell fraktkostnad om hela ordern returneras och byte ej sker. Om du har betalt via Klarna så är det Klarna som sköter återbetalningen till dig. Har du lagt din order via mejl eller telefon så återbetalar vi pengarna till dig inom 14 dagar efter att du har återkommit med bankkonto inkl. clearingnummer, bankgiro eller postgiro.